Canon introduceert nieuwe L-lens: EF 70-200mm F2.8L IS II USM

Het zal er al een tijdje aan te komen, maar nu is het zo ver: Canon introduceerde vandaag de nieuwe EF 70-200mm F2.8L IS II USM.

Ik hoopte dat dit niet ging gebeuren, want nu lijkt mijn voorganger plots ‘oud’ ;). Maar goed, als ik het zo lees is niet voor de bezitters van de ‘oude’ versie niet echt de moeite waard om over te stappen: de beeldkwaliteit zou verbeterd zijn, chromatic aberration zou verminderen en de auto focus zou sneller reageren. Dit zijn allemaal dingen waar ik geen klagen over heb bij mijn huidige EF 70-200mm F2.8L IS USM. Ik had gehoopt dat de lens minder zou wegen, maar het gewicht is (hoewel minimaal) gestegen met 20 gram.

Ik wacht wel op de opvolger van de EF 24-70mm F2.8 USM lens, maar dan met Image Stabilizer :D.

Anyway, het objectief zal in april worden geleverd bij verdelers, voorlopig is er nog geen prijs bekend. Kijk hier voor meer informatie over de EF 70-200mm F2.8L IS II USM lens.

© PhotographyBlog

~ door Kanter Lo op 5 januari 2010.

Geef een reactie

 
