Zelfportret Kanter Lo

Voor het vak zwart wit moesten we een zelfportret maken. Een foto van jezelf die je typeert, maar waar je gezicht toch niet op staat. Hieronder zie je het resultaat!

Bij deze een woordje uitleg over mijn werk. Zoals jullie al weten hou ik enorm veel van fotografie. Toch wou ik geen cliché foto waar ik poseer met mijn camera. Dus begon ik na te denken hoe ik dat kon overbrengen: met een foto in een foto natuurlijk! Niet alleen bedekt dat mijn gezicht, maar met het beeld in beeld toon ik ook aan dat ik een creatief persoon ben.

Ook de saaie bakstenen muur op de achtergrond heeft zijn betekenis: heb ooit een mooie foto gezien van een uiterst lelijk gebouw, iets waar ik nooit zou binnengaan. Toen drong het tot me door: iets waar je op de eerste zicht niets mee kan aanvangen kan toch prachtige resultaten opleveren! Dit veranderde mijn zienswijze van fotograferen en dat wou ik aantonen via de metafoor van de muur. Ik zoek niet meer achter mooie dingen om een foto van te maken, maar kijk ik op de eerste plaats een mooie foto kan maken van eender wat…

Zelfportret Kanter Lo

~ door Kanter Lo op 25 juni 2009.

Geef een reactie

 
